Climate Literate
Okulumuzda Eylül 2021 da başlatılan eTwinning Projesi "Climate Literate" ile öğrencilerimiz Avrupa'daki proje ortaklarımız ile birlikte iklim okuryazarı bireyler olurlarken yerel topluluklarda iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturuyorlar.
Kuruculuğunu okulumuz fen bilimleri öğretmeni Bilge Varel ve Hırvatistan'dan BİT (bilişim teknolojileri) öğretmeni Iva Naranda'nın üstlendiği eTwinning projesi "Climate Literate" 10 ülkeden (Türkiye, Hırvatistan, Yunanistan, Romanya, İtalya, Polonya, Portekiz, İspanya, Bulgaristan, Litvanya) 20 öğretmenin katılımı ile gerçekleştiriliyor.
"Climate Literate" eTwinning projemiz ile tüm dünyada global bir sorun haline gelen iklim değişikliğini önlemek için alınabilecek önlemlerin tüm toplumlarda yaygınlaştırılmasını amaçlıyoruz.
"Climate Literate"Projesi Hakkında
İklim değişikliği tüm dünya için küresel bir sorundur. İklim değişikliği, hem insan kaynaklı sera gazı emisyonlarının neden olduğu küresel ısınmayı hem de bunun sonucunda hava modellerinde meydana gelen büyük ölçekli değişiklikleri içerir. Ayrıca okullarda iklim eğitimi Avrupa Komisyonu'nun öncelikleri arasında yer almaktadır.
Bu projenin temel amacı, iklim eğitimini okul müfredatına entegre etmek, 10-16 yaş arası öğrencilerin iklim okuryazarı olmalarını sağlamak ve iklim değişikliğine dikkat çekmektir. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dil becerilerinin gelişmesi, teknolojinin olumlu ve verimli kullanılması sağlanacaktır.
Proje sürecinde ortaklar arasındaki işbirliği sayesinde iklim eğitimi okul müfredatında farklı konulara entegre edilecek. Bu sayede öğrenciler okul çağında iklim okuryazarı olarak dünyayı korumak için adımlar atacaklardır. Farklı ülkelerden öğrenciler ve öğretmenler proje sürecinde işbirliği yapma fırsatına sahip olacaklar. Ortaklar arasındaki işbirliğini güçlendirmek için öğrenciler "iklim değişikliği" hakkında ortak bir hikaye yazacak, ortak sunumlar, dijital oyunlar, videolar, posterler ve iklim taahhütleri oluşturacaklardır.
"Climate Literate" Proje Hedefleri
* İklim değişikliğinin ne olduğunu öğrenmek.
* İklim değişikliği konusunu okul müfredatında farklı derslere entegre etmek.
* İklim değişikliğinin nedenlerini öğrenmek.
* İklim değişikliğini önlemek için fikirler üretmek.
* Öğrencilerin iklim okuryazarı olmalarını sağlamak.
* Yabancı dil becerilerini (İngilizce) geliştirmek.
* BİT becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilerin ve öğretmenlerin takım çalışması becerilerini geliştirmek.
* Web 2.0 araçlarının kullanımını desteklemek.
* Öğrencilerde doğa koruma bilincini artırmak.
* İşbirlikçi hikayeler ve illüstrasyonlar yoluyla yaratıcılığı ve sanatsal becerileri geliştirmek.
* Ortak çalışma ile sunum becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilerin özgüvenini ve işbirliğini teşvik etmek.
"Climate Literate" Proje Çalışma Süreci
Eylül: Proje ortaklarıyla (öğrenciler ve öğretmenler) tanışma. Okul tanıtım videolarının hazırlanması ve paylaşılması. Ayrıntılar: Google Haritalar ile konumları işaretleme. Öğrenciler için bir tanışma forumu oluşturmak. Öğretmenler için bir tanışma Twinboard oluşturma. Proje ortaklarını Twinspace kullanımı, e-güvenlik ve telif hakları konusunda bilgilendirmek. Küresel Hedefler Haftası (Global Goals Week) Etkinlikleri (20-24 Eylül 2021) - Poster oluşturma.
Ekim: Proje ön anketi (öğrenciler ve öğretmenler için). Uluslararası öğrenci takımları oluşturmak. Bir proje logosu oluşturmak. EU CodeWeek Etkinlikleri (9-24 Ekim 2021) - Okyanuslar için AI (AI For Oceans) veya benzeri etkinlikler uygulanacak.
Kasım: Okul proje panosu hazırlamak. Öğrenci ve öğretmenleri proje hakkında bilgilendirmek. Proje logosu için oylama (Tricider ile). İklim değişikliği hakkında ortak bir sunum hazırlamak.
Aralık: Ortaklar için çevrimiçi yeni yıl kartı hazırlanacaktır. (Yılbaşı tebrik kartlarının teması iklim değişikliği olacak.) Online toplantı.
Ocak: İklim değişikliği hakkında iş birliğine dayalı hikaye yazmayı planlamak ve hikayeyi yazmaya başlamak. İşbirliğine dayalı bir iklim değişikliği dijital oyun koleksiyonu oluşturma (Learning Apps, Wordwall).
Şubat: Proje ortakları, iklim değişikliği önleme önerilerini paylaşmak için meydan okuma videoları hazırlayacak. Daha Güvenli İnternet Günü (Safer Internet Day) Etkinlikleri. Ortak hikaye yazmaya devam ediyoruz.
Mart: Dünya Su Günü (World Water Day) için fikir paylaşımı. (22 Mart 2021). İşbirlikçi hikaye için illüstrasyonlar çizme. İşbirlikçi hikaye adı için Twinspace'de oylama.
Nisan: Dünya Günü (Earth Day) etkinlikleri için fikir paylaşımı - 22 Nisan 2021. İklim taahhüdümüzü oluşturuyoruz.
Mayıs: Tüm ortak çalışmaların tamamlanması ve düzenlenmesi. Yaygınlaştırma. Proje web sitesinin hazırlanması (Weebly ile). Değerlendirme ve son anket.
Haziran: Yaygınlaştırma ve NQL başvurusu.
"Climate Literate" Projesinden Beklenen Sonuç
* İklim değişikliği konusundaki nihai ürünler: ortak bir sunum, çevrimiçi oyunlar, videolar, ortak bir hikaye ve bir iklim taahhüdü.
* Proje web sitesi.
* TwinSpace proje sayfası.
* İklim eğitimi konuları farklı derslerin müfredatlarına entegre edilecek ve öğretmen ve öğrencilerin kullanımına sunulacaktır.
* İklim değişikliği konusundaki farkındalık, tüm proje katılımcıları, ortak okullarda ve yerel toplulukta artacaktır.
Proje Twinspace sayfası: https://twinspace.etwinning.net/192476
Proje çalışmalarımızı takip etmek ve çalışmalarımıza destek olmak için proje Facebook Sayfamız:
https://www.facebook.com/climateliterateetwinning
Proje tanıtımı animasyon videosu: https://youtu.be/mRUSDFawCDI