Me The A.I #2.0
Okulumuzda Eylül 2019 da başlatılan eTwinning Projesi "Me The A.I #2.0" ile öğrencilerimiz yapay zeka ve makine öğrenme gibi yeni teknolojileri tanıma ve yapay zeka uygulamaları üzerinde çalışma imkanı buldular.
Kuruculuğunu Hırvatistan'dan Iva Naranda ve Yunanistan'dan Georgia Lascaris'in üstlendiği eTwinning projesi "Me The A.I #2.0" okulumuzda fen bilimleri öğretmenimiz Bilge Varel tarafından yürütülmüştür. Projemiz 8 ülkeden (Türkiye, Hırvatistan, Yunanistan, İspanya, Letonya, Litvanya, Kıbrıs, İtalya) 21 öğretmenin katılımı ile gerçekleştirildi.
Teknolojik açıdan hızla değişen toplumlarda yapay zeka giderek hayatımızın her alanına entegre oluyor. "Me The A.I #2.0" eTwinning projemiz ile öğrencilerimizin yapay zeka ve makine öğrenme gibi yeni teknolojileri tanımalarını amaçladık. Proje sürecinde öğrencilerimizin, yapay zekanın nasıl çalıştığını, sınırlarının ne olduğunu, insanlara nasıl yardım edebileceğini ve aynı zamanda yapay zeka ile ilgili hangi etik konuların dikkate alınması gerektiğini anlamalarına yardımcı olduk.
"Me The A.I #2.0" Projesi Hakkında
Hızla değişen toplumumuzda, Yapay Zeka hayatımızın her alanına giderek daha fazla entegre oluyor. Projemiz, öğrencilerimize yapay zeka ve makine öğrenimi gibi yeni teknolojileri tanıtmak ve yapay zekanın nasıl çalıştığını, sınırlarının neler olduğunu, dünyanın en büyük zorluklarında insanlara nasıl yardım edebileceklerini ve ayrıca hangi etik sorunların hesaba katılması gerektiğini anlamalarına yardımcı olmakla ilgilidir.
İlk proje olan "Me the A.I" den iki yıl sonra, "Me the A.I # 2.0", öğrenciler arasında eğlenceli ve iş birliğine dayalı etkinliklerle Yapay zeka alanındaki beş büyük fikre dayanacak.
"Me The A.I #2.0" Proje Hedefleri
Bu proje sayesinde öğrenciler
* Yapay zekayı tanır.
* Teknolojinin yaygın kullanımlarını tanır.
* İşbirliği ve ekip çalışması, yaratıcılık ve hayal gücü, eleştirel düşünme, problem çözme gibi AB temel yeterlilik çerçevesine dayalı kritik 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek.
* Dijital ve sayısal düşünme becerilerini (karar ağaçları, sıfırdan programlama) geliştirip, bilgi oluşturmak, analiz etmek ve sunmak için çeşitli yazılımları kullanmak ve birleştirmek.
* Öğrencileri iletişim için yabancı bir dil kullanmaya teşvik etmek.
* Farklı ülkelerden gelen öğrencilerle iletişim / değişim / iş birliği.
* Farklı ülkelerden öğretmenler arasında iş birliği ve değişim.
"Me The A.I #2.0" Proje Çalışma Süreci
Proje faaliyetleri okullar arasındaki iş birliğine dayalı çalışmanın sonucu olacağı için faaliyetlerin çoğu birbirine bağlı olacaktır.
Eylül-Ekim: Giriş, ilk anket, birbirini tanıma, Eu Kod Haftası etkinlikleri.
Kasım: Yapay zekaya giriş, akıllı cihazlarla ilgili araştırma, günlük hayatımızda yapay zeka uygulamalarını araştırma.
Aralık-Ocak: Algılama - sensör türlerini ve sınırlamalarını, bilgisayarların ve robotların dünyamızı nasıl algıladıklarını belirleme.
Şubat: Oyunlar için arama ağaçları oluşturmayı temsil etme ve gerekçelendirme.
Mart: Öğrenciler bir yapay zekayı eğitmek için ücretsiz web araçlarını kullanacak. Kaliteli veriler ve önyargılar, internet güvenliği ve veri koruma, GDPR hakkında konuşmak.
Nisan: Doğal etkileşim, insan ve makine / robot etkinlikleri arasındaki iletişim.
Mayıs-Haziran: Sosyal etki, yapay zeka kullanımının olumlu ve olumsuz yolları, AI'nin toplumumuza etkisi, AI teknolojisinin ortaya çıkardığı etik sorunlar, projenin yaygınlaştırılması.
"Me The A.I #2.0" Projesinden Beklenen Sonuç
Bu projedeki son ürünümüz, su ayak izi ve iklim değişikliğine dikkat çeken ortak bir sunum olacak. Bu sunum ile tüm öğrenciler ve yerel topluluklar su kullanımı konusunda bilinçli davranışlar geliştirecekler. Ortaklar tarafından oluşturulan proje web sitesi bir sonuç daha olacaktır. İklim değişikliği konusundaki farkındalıkları artacak. Tüm proje boyunca yapılan çalışmalar Twinspace'de paylaşılacaktır.
Sanal proje panosu:
https://padlet.com/bvarel/hbpni14gcri21myb