Living with the Climate Change
Okulumuzda Eylül 2023 da başlatılan eTwinning Projesi "Living with the Climate Change" ile öğrencilerimiz Avrupa'daki proje ortaklarımız ile birlikte iklim değişikliğine teknoloji temelli çözümler hakkında çalışmalar yaparken yerel topluluklarda iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturuyorlar.
Kuruculuğunu okulumuz fen bilimleri öğretmeni Bilge Varel ve Hırvatistan'dan BİT (bilişim teknolojileri) öğretmeni Iva Naranda'nın üstlendiği eTwinning projesi "Living with the Climate Change" 7 ülkeden (Türkiye, Hırvatistan, Yunanistan, Romanya, Polonya, İspanya, Litvanya) 20 öğretmenin katılımı ile gerçekleştiriliyor.
"Living with the Climate Change" eTwinning projemiz ile okul bahçelerimizi iklim değişikliğinin etkilerine karşı daha dayanıklı hale getirmeyi ve öğrencilerimizi iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak için yapabileceklerimiz hakkında bilinçlendirmeyi amaçlıyoruz.
“Living with the Climate Change” Projesi Hakkında
İklim değişikliği çağında ve teknoloji dolu dünyada öğrencilerimizi iklim değişikliğine teknoloji tabanlı çözümler ve iklim değişikliğine karşı direnç çözümleri ile tanıştırmak istiyoruz.
Uluslararası iş birliği yoluyla öğrenciler, okul bahçelerinin iklim değişikliğine dayanıklı olması için çözüm önerileri üretecek. Dünya Günü'ne katılarak öğrencilerimize plastik ve iklim değişikliği arasındaki bağlantıyı tanıtacağız.
Proje, GreenComp çerçevesi - Avrupa sürdürülebilirlik yeterlilik çerçevesi ve DigComp 2.2 - Vatandaşlar için Dijital Yeterlilik Çerçevesi ile uyumludur. Ayrıca BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin desteklenmesi de bu projenin bir parçası.
Öğrenciler, eTwinning'in olanaklarını kullanarak diğer ülkelerdeki okullarla tanışacak, daha işbirlikçi faaliyetler üzerinde çalışacak, İngilizce dil becerilerini geliştirecek ve eGüvenlik hakkında öğrendiklerini uygulayacak.
“Living with the Climate Change” Proje Hedefleri
● Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve iklim değişikliği hakkında bilgi edinmek.
● İklim değişikliğine karşı direnç çözümlerinin önemini ve olanaklarını anlamak.
● Okul bahçelerinin iklim değişikliğine dayanıklı olmasını sağlayacak fikirler üretmek.
● Yabancı dil becerilerini geliştirmek (İngilizce).
● Öğrencilerin ve öğretmenlerin ekip çalışması ve iletişim becerilerini geliştirmek.
● Doğanın korunması, iklim değişikliği ve teknoloji arasındaki bağlantıya ilişkin farkındalığı artırmak.
● Bazı Web 2.0 araçlarının kullanımını öğrenmek ve Web 2.0 araçlarını kullanarak yaratıcılık becerilerini ve işbirliğini geliştirmek.
● Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek.
● DigComp 2.2 yeterliliklerini geliştirmek.
● GreenComp çerçeve yeterliliklerini, özellikle de
Alan 1'i geliştirmek. Sürdürülebilirlik değerlerini somutlaştırma, yeterlilik 1.3 Doğayı teşvik etmek;
Alan 2. Sürdürülebilirlikte karmaşıklığı benimsemek, yeterlilik 2.3 Sorun çerçeveleme;
Alan 3. Sürdürülebilir geleceklerin tasavvur edilmesi; yeterlilik 3.3 Keşifsel düşünme;
Alan 4. Sürdürülebilirlik için hareket etmek; yeterlilik 4.2 Toplu eylem ve 4.3 Bireysel girişim
“Living with the Climate Change” Proje Çalışma Süreci
Eylül: Okulların tanıtımı, Google Haritalar’da konumların işaretlenmesi, Proje e-güvenlik kurallarının belirlenmesi, proje ön anketi, İşbirliğine dayalı etkinlik: Küresel Hedefler Haftası (Global Goals Week) Gerçekçi Olun (Become a Fact-ivist) Bu proje kapsamında hazırlanan kartlardan bir koleksiyon oluşturma.
Ekim - Kasım: Öğrenciler için forum tartışması (kendinizi tanıtın ve bu projeden beklentilerinizi yazın). İklim Değişikliği konusunun araştırılması ve iklim değişikliğine teknoloji tabanlı çözümler.İşbirlikçi etkinlik, bölüm 1: “İklim değişikliğine teknoloji temelli çözümler” adlı bir e-kitap oluşturma.
Aralık: İşbirlikçi etkinlik, bölüm 2: “İklim değişikliğine teknoloji tabanlı çözümler” e-kitabına dayalı çevrimiçi oyun oluşturma. Çevrimiçi yeni yıl kartları alışverişi.
Ocak: İşbirlikçi aktivite “İklim değişikliğinin etkilerine dayanıklı okul bahçeleri”, bölüm 1 (her okuldan öğrenciler okul bahçelerinin fotoğraflarını ve zemin planının taslağını paylaşacaklardır).
Şubat - Mart: Güvenli İnternet Günü – Safer Internet Day (öğrenciler için çevrimiçi toplantı). İşbirlikçi faaliyet “İklim değişikliğinin etkilerine dayanıklı okul bahçeleri”, bölüm 2 (diğer ülkelerdeki okullar, ortakların okul bahçesinde değişiklikler önerecek, böylece okul bahçesini iklim değişikliğinin etkilerine karşı dirençli hale gelmesi sağlanacak).
Nisan: “İklim değişikliğinin etkilerine dayanıklı okul bahçeleri” e-kitabının oluşturulmasına yönelik işbirlikçi etkinliğin öğrencilerin ürettiği çözümlerle tamamlanması. Dünya Günü 2024 (Gezegen vs. Plastik): “Okulumuzda plastiği nasıl azaltabiliriz?”, plastiğin azaltılması için okul planının oluşturulması (posterler) ve “Plastiksiz Dünya” temalı çevrimiçi oyunlar oluşturulması.
Mayıs - Haziran: Değerlendirme (çevrimiçi anket). Son Anket (ön anket ve son anket sonuçlarını karşılaştırarak projedeki ilerlememizi görebiliriz). Yansıtma etkinliği ile öğrenciler proje hakkındaki fikirlerini paylaşacaklar (Padlet). Okullarda proje sunumu (pano, veli toplantıları, öğretmen konseyi…). Final proje sunumu (Google Slaytlar). Yaygınlaştırma.
“Living with the Climate Change” Projesinden Beklenen Sonuç
•Gerçekçi olun - Become a Fact-ivist (bu proje kapsamında yapılan kartların toplanması).
•e-kitap ve çevrimiçi oyun “İklim değişikliğine teknoloji tabanlı çözümler”.
•Plastiğin azaltılmasına yönelik okul planları (posterler).
•Çevrimiçi oyun “Plastiksiz Dünya”.
•e-kitap “İklim değişikliğinin etkilerine dayanıklı okul bahçeleri”.
•Ön anket ve son anket sonuçları.
•Değerlendirme raporu.
•Herkese açık TwinSpace
•Weebly proje web sitesi.
Proje hoşgeldin posteri
Proje logosu
Proje posterleri