My Water Footprint
Okulumuzda Eylül 2020 da başlatılan eTwinning Projesi "My Water Footprint" ile öğrencilerimiz Avrupa'daki proje ortaklarımız ile birlikte dünyadaki su kaynaklarının korunması konusunda bilinçlenirken yerel topluluklarda iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturuyorlar.
Kuruculuğunu okulumuz fen bilimleri öğretmeni Bilge Varel ve Hırvatistan'dan BİT (bilişim teknolojileri) öğretmeni Iva Naranda'nın üstlendiği eTwinning projesi "My Water Footprint" 13 ülkeden (Türkiye, Hırvatistan, Yunanistan, Romanya, Ukrayna, Norveç, Belçika, İtalya, Polonya, Bosna-Hersek, Portekiz, İspanya, Fransa) 26 öğretmenin katılımı ile gerçekleştiriliyor.
"My Water Footprint" eTwinning projemiz ile tüm dünyada global bir sorun haline gelen su kaynaklarının korunması ve bilinçli su kullanımının tüm toplumlarda yaygınlaştırılmasını amaçlıyoruz.
"My Water Footprint" Projesi Hakkında
Kullandığımız, giydiğimiz, satın aldığımız, sattığımız ve yediğimiz her şeyi yapmak için su gerekir. Su ayak izi, kullandığımız mal ve hizmetlerin her birini üretmek için kullanılan su miktarını ölçer. Su ayak izi, insanlığın tüketilen ve / veya kirlenen su hacimlerinde tatlı suya sahip olmasının bir ölçüsüdür.
Bu projenin temel amacı, 10-16 yaş grubundaki öğrencilerin dünyadaki su kaynaklarının korunması konusunda bilinçlenmesini sağlamak ve iklim değişikliğine dikkat çekmektir. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dil becerilerinin geliştirilmesi, teknolojinin olumlu ve verimli kullanılması sağlanacaktır.
Proje sürecinde ortaklar arasındaki iş birliği sayesinde, öğrenciler su ayak izinin ne olduğunu, su ayak izlerinin türlerini, dünyadaki su kaynaklarının tükenmesinin iklim değişikliğini nasıl etkilediğini ve dünyadaki su kaynaklarını korumak için neler yapabileceklerini öğrenecekler.
Farklı ülkelerden öğrenciler ve öğretmenler proje sürecinde iş birliği yapma fırsatına sahip olacaklar. Ortaklar arasındaki iş birliğini güçlendirmek için öğrenciler "su ayak izi" hakkında ortak bir hikaye yazacaklar, işbirliğine dayalı sunumlar ve posterler hazırlayacaklar.
"My Water Footprint" Proje Hedefleri
* "Su ayak izinin" ne olduğunu öğrenmek.
* Günlük su tüketiminde bilinçli olmayı öğrenmek.
* Dünyadaki su kaynaklarını korumak için fikir üretmek.
* Dünyadaki su kaynaklarının azalması ile iklim değişikliği arasındaki ilişkiyi anlamak.
* Yabancı dil becerilerini (İngilizce) geliştirmek.
* BİT becerilerini geliştirmek.
* Web2.0 araçlarının kullanımını destekler.
* Öğrencilerde doğa koruma bilincini artırmak.
* İşbirliğine dayalı hikayeler ve illüstrasyonlar aracılığıyla yaratıcılık ve sanatsal becerilerin geliştirilmesi.
* Ortak çalışma ile sunum becerilerini geliştirmek.
* Öğrencilerin özgüvenini ve iş birliğini teşvik etmek.
"My Water Footprint" Proje Çalışma Süreci
Eylül: Proje ortaklarıyla (öğrenciler ve öğretmenler) tanışma. Okul tanıtım videolarının hazırlanması ve paylaşılması. Ayrıntılar: Google Haritalar ile konumları işaretleme. Öğrenciler için bir toplantı forumu oluşturmak. Öğretmenler için bir toplantı Twinboard oluşturma. Proje ortaklarını Twinspace kullanımı, e-güvenlik ve telif hakkı hakkında bilgilendirmek.
Ekim: Proje ön anketi (öğrenciler ve öğretmenler için). Uluslararası öğrenci takımları oluşturmak. Bir proje logosu oluşturmak. Su ayak izi hakkında ortak sunum hazırlayın.
Kasım: Okul proje panosu hazırlamak. Öğrenci ve öğretmenleri proje hakkında bilgilendirmek. Proje logosu için oylama (Tricider ile).
Aralık: Ortaklar için çevrimiçi yeni yıl kartı hazırlanacaktır. (Yılbaşı tebrik kartlarının teması su ayak izi ve iklim değişikliği olacaktır.)
Ocak: Su ayak izi ve iklim değişikliği hakkında iş birliğine dayalı hikaye yazmayı planlamak ve hikayeyi yazmaya başlamak.
Şubat: Proje ortakları, etkinliklerini worldwetlandsday.org web sitesine ekleyecekler (Dünya Sulak Alanlar Günü-2 Şubat 2021). Daha Güvenli İnternet Günü Etkinlikleri. İşbirliğine dayalı hikaye yazmaya devam etmek.
Mart: Canva ile Dünya Su Günü için ortak poster oluşturma. (22 Mart 2021). İşbirlikçi hikaye için resimler çizmek. Ortak hikaye adı için Twinspace'de oylama.
Nisan: Dünya Günü etkinlikleri için fikir paylaşımı - 22 Nisan 2021. (Örnek: İş birliğine dayalı boyama kitabı hazırlama, iş birliğine dayalı boyama çizimi, LearningApps oyunları vb.)
Mayıs: Tüm ortak çalışmaların tamamlanması ve düzenlenmesi. Yaygınlaştırma. Proje web sitesinin hazırlanması (Weebly ile). Değerlendirme ve son anket.
Haziran: İşbirliğine dayalı bir final proje sunumu oluşturmak. NQL başvurusu.
"My Water Footprint" Projesinden Beklenen Sonuç
Bu projedeki son ürünümüz, su ayak izi ve iklim değişikliğine dikkat çeken ortak bir sunum olacak. Bu sunum ile tüm öğrenciler ve yerel topluluklar su kullanımı konusunda bilinçli davranışlar geliştirecekler.
Ortaklar tarafından oluşturulan proje web sitesi bir sonuç daha olacaktır. Bu sayede iklim değişikliği konusundaki farkındalıklar artacaktır. Tüm proje boyunca yapılan çalışmalar Twinspace'de paylaşılacaktır.
Proje çalışmalarımızı takip etmek ve çalışmalarımıza destek olmak için proje Facebook Sayfamız:
https://www.facebook.com/mywaterfootprintetwinning
Proje tanıtımı animasyon videosu:
Proje sanal panosu:
https://padlet.com/bvarel/28n3trvmwl5uvhpr
Proje logomuz:
Proje posterlerimiz:
Öğrencilerimizin projemiz için tasarladığı logolar: