"Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" eTwinning Projesi
Okulumuzda Kasım 2020'de başlatılan eTwinning Projesi "Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" ile öğrencilerimiz yapay zeka çağında demokratik değerleri ele alacaklar.
Kuruculuğunu Hırvatistan'dan Iva Naranda ve Yunanistan'dan Georgia Lascaris'in üstlendiği eTwinning Projesi okulumuzda fen bilimleri öğretmeni Bilge Varel tarafından yürütülmektedir. "Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" ile öğrenciler Avrupa demokratik değerleri ile tanışacak ve pek çok değişiklik ve zorlukla karşı karşıya olan bu dünyada onları korumanın ve geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu anlayacaklar.
Projemiz 6 ülkeden (Türkiye, Hırvatistan, Yunanistan, Romanya, Litvanya, Letonya) 13 öğretmenin katılımı ile geniş bir kitleye hitap etmektedir.
"Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" Projesi Hakkında
Bu proje, "Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture" (Avrupa için Öğretmenler: Yapay Zeka Çağında Demokratik Değerler) başlıklı Erasmus KA3 2018 – 2021 projesinin bir parçasıdır ve öğrencilerimize AB demokratik kültürünü oluşturan ilke ve değerleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
Geniş kapsamlı etkinlikler aracılığıyla, öğrenciler Avrupa demokratik değerleri ile tanışacak ve pek çok değişiklik ve zorlukla karşı karşıya olan bu dünyada onları korumanın ve geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu anlayacaklar.
4. Sanayi Devrimi'nin yapay zeka, iklim değişikliği çağında demokratik değerlerimiz, temel haklarımız ve kültürlerarası anlayışımız nasıl etkilenecek?
"Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" Proje Hedefleri
Bu proje sayesinde öğrenciler;
* Avrupa demokratik değerlerini anlayabilir, koruyabilir ve geliştirebilir.
* Demokrasi ve insan haklarının hafife alınmayacağını anlar.
* Adalet, eşitlik, saygı, sorumluluk ve güven gibi değerlere dayalı adaletli bir topluluk oluşturur ve yaşarken demokratik değerler ve insan hakları değerlerini temel değerler olarak anlar.
* AB'nin AB ülkelerine ve vatandaşlarına nasıl eşit fırsatlar sunduğunun farkına varır.
* Günlük yaşamlarında ve özellikle okulda demokratik vatandaşlığı uygular ve bu hedefe ulaşmak için teknolojiyi doğru şekilde kullanır.
* Dijital vatandaşlıkta temel yetkinlikleri edinir (DigComp 2.0).
* Teknolojinin ve özellikle yapay zekanın demokratik, İnsan Hakları ve etik sorunları nasıl gündeme getirebileceğini ve yalnızca iyilik için kullanılması gerektiğini anlar (önyargılar, klişeler, cinsiyet eşitliği, kişisel veriler ve insan hakları).
"Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" Proje Çalışma Süreci
Farklı yaşlardaki öğrenciler projemize dahil olduğundan ve tüm okullar covid-19 durumuyla karşı karşıya olduğundan tüm faaliyetler iş birliği içinde planlanacaktır.
Kasım-Aralık 2020: Tanıtım etkinlikleri, anketler, planlama, malzemeler ve kaynak toplama.
Ocak-Şubat 2021: İnsan ve çocuk hakları, internet güvenliği ve kişisel veriler, dahil etme, hoşgörü, adalet, dayanışma ve ayrımcılık yapmama üzerine aktiviteler.
Mart-Nisan 2021: Yapay zeka, etik ve önyargı sorunlarına giriş, teknoloji demokratik değerleri nasıl geliştirebilir veya korkutabilir?
Mayıs-Haziran 2021: İşbirlikçi projeler, yaygınlaştırma, değerlendirme.
"Teachers4Europe: Democratic Values in the Era of Artificial Intelligence" Projesinden Beklenen Sonuç
Herkese açık Twinspace: Proje sürecinde yapılan tüm aktiviteler proje Twinspace sayfasında paylaşılacaktır.
İşbirlikçi posterler: Proje sürecinde tüm ortaklar ile işbirlikçi posterler hazırlanacaktır.
Final ürünü olarak "Öğrenme Aktiviteleri ve Sınavlar" hazırlanacaktır.
Proje posterimiz: